Március 8.

A 02-es rajtszámú csapatnak, azaz Borsa Mikiéknek a Szlovén/Olasz határ közelében, 3 km-rel a benzinkút előtt kifogyott a üzemanyagja, így rövid ideig az autópálya szélén vesztegeltek. Végül egy kamionos segített rajtuk és kaptak néhány liter gázolajat, hogy beguruljanak a legközelebbi kútig
A 00-ás felvezető autó (Lustee-ék) első hajtásával gondok voltak (visszahajtott) így néhány órás kényszerpihenőjük volt. A problémát orvosolták, úton vannak Maranellóba. A szerelésben segített a 04-es rajtszámú versenycsapat is.

Március 9.

Ma reggel, a rajtot követően az Uncle Jones Team tagjai, a Ferrari hazájában, Maranelloban a terepjárót sportkocsira cserélték egy rövid időre, azaz Ferrarit béreltek. Ezen felül összesen egy izgalmas esemény történt, mely megérdemli a nap híre kategóriát. Az NH Aquincum Racing kis híján Európában maradt, mert megtelt a komp, és nem kaptak helyet Tunis felé. Végül sikerült kikönyörögniük, és felpréselték őket a hajóra. Ennek köszönhetően a teljes mezőny úton van Afrika felé.

Ezzel az európai szakasz véget ért, ahol összesen 80 pontot szerzett a legeredményesebb csapat. Az afrikai szakaszon kezdődik az igazi verseny, ahol napi 200-300 pont lesz a napi elérhető eredmény.

Március 10. – Hajónapló – Zátonyra futott egy hajó

Március 9-én este 7 óta a Saharun mezőnye a komp fedélzetén van, és az eredetileg tervezett 24 órás hajóút a rossz időjárás miatt várhatóan több mint 36 órás lesz. A komp szombat reggel 10 óra körül Palermo kikötőjében rekedt a délelőtti, menetrend szerinti megállóban, mert Szicilia partjaitól nem messze egy teherhajó zátonyra futott, és a viharos időjárás miatt a hajóutat lezárták. Este 21:30-kor érkezett a parancsnoki hídról a telefonhívás hozzánk, hogy a hajó kifutott, és várhatóan vasárnap reggel 7 óra után köt ki a komp Tunisban. A határátkelést követően elindul a következő versenyszakasz, melynek végállomása Tozeur lesz.

Március 11. – Tunis – Tozeur

Reggel kikötés után külön sávba rendezték a Saharun résztvevőit és a Turisztikai Minisztérium magas rangú munkatársa fogadta a futamot. A járművek és a személyek beléptetése külön történt a többi utastól, így a résztvevőknek a pecsételtetés alatt nem kellett sorban állniuk, hanem addig pénzváltást és telefonkártya vásárlást intézhettek. Az időközben elkezdett szakadni az eső, így a reggeli eligazítás még a kikötőben történt meg. A csapatok első dolga a tankolás volt, az Olaszországi 1,6 EUR áron vásárolható gázolaj után igazi megkönnyebbülés volt látni a literenkénti 0,5 EUR árat.

Ezt követően elindult a futam első afrikai szakasza, de a jótékonysági program keretében szállítást biztosító csapatok elmentek a Hotel du Parc-hoz. Itt a Magyar-Tuniszi Kereskedelmi Tanács szervezésében átadásra kerültek az AHU által koordinált és jórészt a Vitéz Kürtős csapat által összegyűjtött adományok.

A résztvevőknek ma igen hosszú, több mint 700 km-es szakasszal kellett megküzdeniük. Sajnos az út során a Palica csapat vezérműszíj szakadást kapott, így a rendezői autó négyórás vontatással tudta célba juttatni a motor által keltett fűtés híján didergő kétfős team-et. A többi résztvevő időben és épségben érkezett meg. A versenyzők az algériai határ mellett autóztak, illetve a tavalyi forradalom több helyszínén is megfordultak.

Március 12. – Tozeur – Douz

A résztvevők ma reggel később indultak, mivel a komp csúszása miatt szükség volt egy kis plusz pihenésre. A csapatok közül az NH Aquincum Motorsport kapta a mai fairplay díjat, ugyanis felajánlották Palicának, hogy a versenyt később kezdve segítnek a vezérműszíj beszerzésében és cseréjében. A versenybírók engedélyezték a későbbi rajtot a két csapat számára, de sajnos alkatrész híján Palicáék autót is kénytelenek voltak bérelni, viszont mindenki örömére folytatni tudják a futamot. A csapatok hangulata egyébként nagyon jó, a családias létszámnak is köszönhetően nincs feszültség, mindenki segítőkész és a versenyfeladatok megbeszélése is feszültségmentes.

De rátérve az útvonalra: a mai nap már a homoké a főszerep. Az út első részében navigációs feladatot kellett végrehajtani az Angol Beteg forgatási helyszínén, ahol meredek oldalakon kellett fel és lekapaszkodni a súlyos járművekkel. A továbbiakban szintén filmes helyeket látogattak meg a résztvevők: a sivatagban lévő Star Wars díszleteket kellett megtalálni, és fényképeket készíteni akár jelmezben, akár az autókkal közösen.

Az út elnyújtott dűnék között, majd bokros-fűcsomós sivatagban folytatódott. A térségben lévő óriási sóstó is megfelelő terepet adott a játékra: az esőzésnek köszönhetően mindenki kedvére pöröghetett autójával a sár tetején.

A kaland kategóriában indulók választhattak, hogy merre menjenek, a versenyzők után vagy a sóstavat keresztülszelő autóúton, ahol sókristályokat, ásványokat és sivatagi rózsákat gyűjthettek be szuvenírként. Este a csapatok a sivatag kapujába érkeztek, ugyanis Douztól délre kezdődik a Grand Sahara, ahol több napot fognak eltölteni a résztvevők, elérve az elzárt területek egészen délen elterülő ipari, katonai településeit is.