+36 27 318 306 Kapcsolat
Vissza

ÁSZF

Bevezető

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Impresszum: a Szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai

Név: LAVINA Szerviz Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Székhely: 2600 Vác, Szilassy u. 1/a.

Levelezési cím: 2600 Vác, Szilassy u. 1/a.

Üzlet, átvételi pont címe: 2600 Vác, Szilassy u. 1/a.

Nyilvántartásba vevő hatóság: Pest Megyei Bíróság

Cégjegyzékszám: 13-09-083296

Adószám: HU11912345

Képviselő: Matyóka Zsolt

Telefonszám: +36 27 318 306

E-mail: webshop@lavina.hu

Honlap: http://www.lavina.hu

Bankszámlaszám: 10103898-74481400-01000005 (Budapest Bank)

 

Fogalmak

Felek: Eladó és Vevő együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál

Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak

Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi 

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy

Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,

  1. a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
  2. b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás

 

Vonatkozó jogszabályok

A Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

45/2014. (II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól    

19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról

2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról

AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

 

 

Az ÁSZF hatálya, elfogadása

A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.

A szerződés nyelve, a szerződés formája

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.

Árak

Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa, ezáltal a Lavina.hu-nak jogában áll bármelyik pillanatban módosítani az árait, akciót indítani vagy megszüntetni. Rendeléskor azt az árat vesszük figyelembe, amely a kosárba tétel pillanatában az Áruházban szerepel. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, a már megkötött szerződések esetében az ÁSZF „Eljárás hibás ár” pontja alapján jár el.

Az online árak nem minden esetben azonosak a bolti árainkkal, így ezek kizárólag webshopos megrendelés esetén érvényesek.

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált Áru).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.


 

Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Ügyfélszolgálati iroda helye: 2600 Vác, Szilassy u. 1/a.
  • Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje:

Hétfő: 8.00-17.00

Kedd: 8.00-17.00

Szerda: 8.00-17.00

Csütörtök: 8.00-17.00

Péntek: 8.00-17.00

Szombat: 8.00-12.00

Vasárnap. zárva

  • Telefon: +36 27 318 306
  • Internet cím: http://www.lavina.hu
  • E-mail: webshop@lavina.hu

 

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/

Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.

A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.


A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell

  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
  2. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  3. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  4. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  6. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
  7. a testület döntésére irányuló indítványt,
  8. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu


Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Szerzői jogok

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a  weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Lavina Szerviz Kft.

Részleges érvénytelenség, magatartási kódex

Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések

A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9% feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon  megjelenő adatokat MSSQL és MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres támogatást használunk.

A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás

A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. 

Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért

Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.

Eljárás hibás ár esetén

Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:

  • 0 Ft-os ár,
  • kedvezménnyel csökkentett, de a kedvezményt tévesen feltüntető ár (pl.: 1000 Ft-os termék esetén a 20 %-os kedvezmény feltüntetése mellett 500 Ft-ért kínált termék).

Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

 

A honlap használata

Rendelés menete
1. A Lavina webáruházban egy rövid regisztrációt követően, vagy regisztráció nélkül is tud rendelni. A regisztráció menetét, valamint a regisztrációs űrlapot a „REGISZTRÁCIÓ” menüpontra kattintva találhatja meg.


2. Kereshet autótípus vagy termékcsoport szűkítésével, illetve egy általános kereső is a rendelkezésre áll.

3. A kiválasztott termék nevére kattintva további információkat olvashat az adott termékről, és készletinformációkat tekinthet meg. Az áru megrendeléséhez kattintson a hozzá tartozó kosárba gombra.

4. Ha folytatni szeretné a vásárlást, csak kattintson a vissza gombra. Ha végzett a termékek kiválasztásával, kattintson a jobb felső sarokban található kosár ikonra, majd a megrendelés áttekintése gombra.


5. Adja meg a szállítási, majd a fizetés módot. Ha a számlázási és szállítási cím megegyezik,
jelölje be a „A szállítási adatok megegyeznek a számlázási adatokkal” jelölőnégyzetet!

6. Az ÁSZF és Adatvédelmi nyilatkozat átolvasását követően fogadja el azokat.

7. Kattintson a rendelés véglegesítése gombra.

Savas akkumulátort a kiszállító céggel nem tudunk szállítani, ezen termékeket csak személyes átvétellel tudjuk kiszolgálni.

- Olyan telefonszámot adjon meg amelyen bármikor elérhető!

- Amennyiben elérhetősége bizonytalan, vagy bármilyen nehézsége, problémája lehet az áru átvételével kapcsolatban, kérjük jelezze azt a megjegyzés rovatban!

1. Személyes átvétel

Személyes átvétel esetén csomagját az áru raktárba érkezésétől számított 5 munkanapon belül veheti át, az átvételi pontok nyitvatartási idejében.

Személyes átvétel esetén kollégáink minden esetben telefonon, e-mailben vagy sms-ben értesítik Önt az áru érkezéséről!


Kérjük, vegye figyelembe, hogy személyes átvétel esetén készpénzes és bankkártyás fizetésre van lehetőség! Amennyiben a rendelt termékeket 5 munkanapon túl szeretné átvenni, kérjük, hogy jelezze azt rendelésednél vagy elérhetőségeink valamelyikén.



2. Futárszolgálat

Két méternél hosszabb alkatrészt nem szállítunk,ezen termékeket csak személyes átvétellel tudjuk kiszolgálni.

Savas akkumulátort a kiszállító céggel nem tudunk szállítani, ezen termékeket csak személyes átvétellel tudjuk kiszolgálni.

 

1.Sprnter Futár & PickPackPont
Ha a Lavinánál megrendelt árut a Sprinter Futár szállítja ki.
A megrendelt termékeket a raktárra beérkezést követően 48 órán belül postázzuk. Az futár a rendeléseket hétköznapokon, reggel 8.00-tól délután 17.00-ig folyamatosan teljesíti.

A Sprinter futár csomagküldés árai:

0 - 15.000 Ft-ig

Bruttó 1.950 Ft

15.000 - 30.000 Ft-ig

Bruttó 2.390 Ft

30.000 - 45.000 Ft-ig 

Bruttó 2.690 Ft

45.000 Ft felett

INGYENES

Utánvétel minden esetben + 350 Ft

Nagy méretű karosszéria elemek: motorháztető, lökhárító, sárvédő, kipufogó esetén alapdíj + 1.500 Ft / db



1.Személyes átvétel Pick Pack Ponton

Személyes csomagátvételi lehetőségként egy Pick Pack Ponthoz való kiszállítást is választhat!

A Pick Pack Pontra való szállítást a Sprinter futár végzi. A Pick pack pontok listáját itt találja.
Magyarország területén jelenleg 85 városban 226 Pick Pack Pont üzemel. A Pick Pack Pontok többnyire Inmedio és Relay hírlapüzletek.

A Pick Pack pontos kiszállítást 0 - 15.000 Ft összértékű rendelés esetén lehetséges választani.
A Pick Pack pontos kiszállítás összege 1.190 Ft

A megrendelt termékeket a feladástól számítva 72 órán belül átveheti minden nap 8:00-20.00 óráig, a csomag ellenértékének ellenében amennyiben utánvétes fizetést választott. A Pick Pack Ponton csomagja, a megérkezést követően még, 5 munkanapon át elérhető. Pick Pack Pontra kiszállított csomagját akár hétvégén is átveheti! Csomagja állapotáról a Lavina ügyfélszolgálatán érdeklődhet.

Mikor érdemes Pick Pack Pontot választanod?

Ha a házhoz szállítást költségesnek, körülményesnek találod, Ha nem tudsz a kiszállítási időpontban a megadott címen tartózkodni, Ha csak hétvégén érnél rá.

 

Kuponok és ajándékkártya

  1. KUPONOK
  • A kuponokat minden esetben a Lavina szerviz kft. hozza létre, és adja ki az ügyfelelk felé
  • Az aktuálisan használható kuponokról minden esetben találsz információkat a lavina.hu/aktiv-kuponok oldalon
  • Az adott kuponokhoz bővebb tályékoztatást kaphatsz a lavina.hu/aktiv-kuponok oldalon
  • Egy vásárlás esetén összesen egy kupon alkalmazató, más kuponokkal össze nem vonható
  • A kuponkedvezmények nem váltahtóak készpénzre
  • A kuponokat csak és kizárólag regisztrált felhasználók tudják beváltani
  • Rendelés leadását követően a kupon utólagosan nem alkalmazható
  • A visszalések elkerülése végett a kuponok nem összevonhatóak a lavina.hu ajándékkártyával

 

  1. A LAVINA.HU AJÁNDÉKKÁRTYÁK FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEI
  • Az ajándékkártyákat minden esetben a Lavina Szerviz kft. adja ki
  • Az ajándékkártya a lavina.hu webáruházban vagy a Lavina Autóalkatrész üzletek valamelyikében használható fel.
  • A lavina.hu oldalon történő webáruházas vásárlás esetén a kártya hátoldlán, a bal alsó sarokban található KUPONKÓDOT kell a pénztár oldalon megadni.
  • A lavina.hu oldalon töténő webáruházas vásárlás esetén a kártyán lévő összeget csak regisztrált felhasználó aktiválhatja
  • Személyes vásárlás esetén, pedig a kollégánknak előre kell jelezni, hogy ajándékkártyával szeretne majd fizetni!
  • Az ajándékkártya nem váltható készpénzre, és csak egyszeri egy összegbeni vásárlásra jogosít!
  • A vásárolt ajándékkártya a vásálás napjától 1 évig (365 napig) használható fel!
  • A visszaélések elkerülése végett egy vásárlás esetén összesen csak 1 ajándékkártya aktiválható (beváltható)
  • A visszaélések elkerülése végett ajándékkártyával való vásárlás soán más kupon kedvezmény nem aktiválható!
  • A visszaélések elkerülése végett az ajándékkártyát csak és kizárólag a kártya értékét meghaladó összegű rendelések esetén lehet aktiválni!
  • A kártya nem tölthető újra
  • A kártya nem személyhez kötött, átruházható
  • Az ajándék kártya elvesztése/ellopása esetén a Lavina szerviz kft-nek nem áll módjában jóváírni, vagy visszatéríteni a kártya értékét. Az elveszett, ellopott kártyákért a Lavina.hu nem vállal felelősséget. Kérjük, a fel nem használt kártyákat kezeld úgy, mintha készpénz lenne.

 

Fizetési módok

Készpénzes és Bankkártyás fizetés a váci Lavina üzletben és a Lavina csomagátvételi pontokon

Személyes átvétel esetén a csomagot a megrendelés telephelyre érkezésétől számított 5 munkanapon belül veheti át, a kiválasztott telephely nyitvatartási idejében.
Amennyiben a rendelt termékeket 5 munkanapon túl szeretné átvenni, úgy kérjük, jelezze a rendelés során vagy elérhetőségeink egyikén.
Személyes átvétel esetén kollégáink minden esetben telefonon vagy SMS-ben értesíteni fogja a megrendelés telephelyre történő beérkezéséről!

Elfogadott bankkártyák: MasterCard termékek (MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro), VISA termékek (VISA, VISA Electron, Visa V Pay)

Lavina üzleteink és átvételi pontjaink ahol a rendelést személyesen tudja átvenni és készpénzzel, vagy bankkártyával kifizetni.

  • Váci Lavina üzlet – 2600 Vác, Szilassy utca 1/a.

 

Fizetés utánvéttel a kiszállítást végző futárnak vagy utánvéttel a Pick Pack pontokon

Pick Pack Ponton történő csomagátvétel esetén az előre pontosított végösszeget a csomag átvételekor, készpénzben kell kifizetni. A számlát az áruról és a szállítási költségről a csomagban találja

SPRINTER kiszállítás esetén az előre pontosított végösszeget a Sprinter futárnak készpénzben kell kifizetni, az áru átvételekor. A számlát az áruról és a szállítási költségről a csomagban találja. A meghiúsult kiszállításból eredő károkat, amennyiben ez a vevő hibájából történik, annak mindennemű költségeit a vevő köteles megtéríteni.
 

Fizetés Előre utalással

A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok: Kedvezményezett bankja:
Kedvezményezett neve: Lavina Szerviz Kft.
Adószám: 11912345-2-13
Cégjegyzékszám: 13 09 083296
Kedvezményezett számlaszáma: Budapest Bank - 10103898-74481400-01000005

 

Fizetés Ajándékkártyával

  • Az ajándékkártyákat minden esetben a Lavina Szerviz kft. adja ki
  • Az ajándékkártya a lavina.hu webáruházban vagy a Lavina Autóalkatrész üzletek valamelyikében használható fel.
  • A lavina.hu oldalon történő webáruházas vásárlás esetén a kártya hátoldlán, a bal alsó sarokban található KUPONKÓDOT kell a pénztár oldalon megadni.
  • regisztrálció
  • Személyes vásárlás esetén, pedig a kollégánknak előre kell jelezni, hogy ajándékkártyával szeretne majd fizetni!
  • Az ajándékkártya nem váltható készpénzre, és csak egyszeri egy összegbeni vásárlásra jogosít!
  • A vásárolt ajándékkártya a vásálás napjától 1 évig (365 napig) használható fel!
  • A visszaélések elkerülése végett egy vásárlás esetén összesen csak 1 ajándékkártya aktiválható (beváltható)
  • A visszaélések elkerülése végett ajándékkártyával való vásárlás soán más kupon kedvezmény nem aktiválható!
  • A visszaélések elkerülése végett az ajándékkártyát csak és kizárólag a kártya értékét meghaladó összegű rendelések esetén lehet aktiválni!
  • A kártya nem tölthető újra
  • A kártya nem személyhez kötött, átruházható
  • Az ajándék kártya elvesztése/ellopása esetén a Lavina szerviz kft-nek nem áll módjában jóváírni, vagy visszatéríteni a kártya értékét. Az elveszett, ellopott kártyákért a Lavina.hu nem vállal felelősséget. Kérjük, a fel nem használt kártyákat kezeld úgy, mintha készpénz lenne.


Proforma számla igényét kérjük, jelezze kollégánknak e-mailben az webshop@lavina.hu email címen.


Kérjük, hogy az átutalásnál tüntesse fel a megrendelési számot a megjegyzés rovatban! (A rendelés számát e-mailben kapja meg)

Amennyiben a számlánkon megjelenik az átutalt összeg, e-mail küldéssel nyugtázzuk, és küldjük a megrendelését. (Ez más bankok esetében 1-2 nappal meghosszabbítja a postázást). Az utalt összeg mindig a megrendelés végösszege, amely tartalmazza a szállítási költséget is.

 

Átvételi módok, átvételi díjak

Személyes Átvétel

Személyes átvétel esetén csomagját az áru raktárba érkezésétől számított 5 munkanapon belül veheti át, az átvételi pontok nyitvatartási idejében.
Személyes átvétel esetén kollégáink minden esetben telefonon, SMS-ben vagy e-mail-en értesítik Önt az áru érkezéséről!

Kérjük, vegye figyelembe, hogy személyes átvétel esetén készpénzes és bankkártyás fizetésre van lehetőség! Amennyiben a rendelt termékeket 5 munkanapon túl szeretné átvenni, kérjük, hogy jelezze azt rendelésednél vagy elérhetőségeink valamelyikén.

 

 

Kiszállítás esetén

 

   ---   Két méternél hosszabb alkatrészt nem szállítunk!   ---

 

1.Sprinter Futár & PickPackPont
Amennyiben a Lavinánál megrendelt árut a Sprinter Futár szállítja ki.
A megrendelt termékeket a raktárra beérkezést követően 48 órán belül postázzuk. Az futár a rendeléseket hétköznapokon, reggel 8.00-tól délután 17.00-ig folyamatosan teljesíti.

A Sprinter futár csomagküldés árai:

0 - 15.000 Ft-ig

Bruttó 1.950 Ft

15.000 - 30.000 Ft-ig

Bruttó 2.390 Ft

30.000 - 45.000 Ft-ig 

Bruttó 2.690 Ft

45.000 Ft felett

INGYENES

Utánvétel minden esetben + 350 Ft

Nagy méretű karosszéria elemek: motorháztető, lökhárító, sárvédő, kipufogó esetén alapdíj + 1.500 Ft / db



2.Személyes átvétel Pick Pack Ponton

Személyes csomagátvételi lehetőségként egy Pick Pack Ponthoz való kiszállítást is választhat!

A Pick Pack Pontra való szállítást a Sprinter futár végzi. A Pick pack pontok listáját itt találja.
Magyarország területén jelenleg 85 városban 226 Pick Pack Pont üzemel. A Pick Pack Pontok többnyire Inmedio és Relay hírlapüzletek.

A Pick Pack pontos kiszállítást 0 - 15.000 Ft összértékű rendelés esetén lehetséges választani.
A Pick Pack pontos kiszállítás összege 1.190 Ft

A megrendelt termékeket a feladástól számítva 72 órán belül átveheti minden nap 8:00-20.00 óráig, a csomag ellenértékének ellenében amennyiben utánvétes fizetést választott. A Pick Pack Ponton csomagja, a megérkezést követően még, 5 munkanapon át elérhető. Pick Pack Pontra kiszállított csomagját akár hétvégén is átveheti! Csomagja állapotáról a Lavina ügyfélszolgálatán érdeklődhet.

Mikor érdemes Pick Pack Pontot választanod?

Ha a házhoz szállítást költségesnek, körülményesnek találod, Ha nem tudsz a kiszállítási időpontban a megadott címen tartózkodni, Ha csak hétvégén érnél rá.

 

Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján

Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő  14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.

A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.

A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.

Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.

Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.

Többletköltségek

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk. 

Visszatartási jog

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

A termék visszaszolgáltatása

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával készült.

 

Gyári eredeti alkatrészere vonatkozó szabály!

A Gyári eredeti alkatrészeket kizárólag saját szervizeimben vagyok jogosult Ügyfeleim gépjárművébe beszerelni, beépíteni, felhasználni.

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján az Eladó jótállásra köteles.

Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?

A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény

Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?

Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.

 

Nyereményjátékok

A nyereményjáték (a továbbiakban: „Játék”) szervezője a Lavina Szerviz kft. (a továbbiakban: „Szervező”).

A Játékban való részvétel feltételei

Ilyen kikötéssel nem él a Szervező. A jelentkezéskor maradéktalanul be kell tartani a Polgári Törvénykönyvnek a korlátozottan cselekvőképes és cselekvőképtelen személyekre vonatkozó rendelkezéseit.

A Játékban résztvevő személyek

A Játékban részt vehet minden természetes személy, kivéve a Szervező és annak közeli hozzátartozói.

A Játék időtartama

Az aktuális Játék időtartamáról mindíg a játék meghirdetésének szövegében ad a szervező tályékoztatást.

Moderálási alapelvek

1. A Szervező mind a beküldött kommentekben, mind pedig az azokhoz fűzött megjegyzésekben fenntartja a moderálás jogát.

2. A beküldött kommentek, illetve az azokkal kapcsolatos kommentek NEM tartalmazhatnak:
• törvénybe ütköző,
• másokat elítélő,
• vallási, etnikai hovatartozásában, személyes identitásában bárkit sértő,
• diszkriminatív,
• személyiségi jogokat sértő, vagy durván személyeskedő,
• gyűlöletkeltésre alkalmas,
• durva, trágár, illetve
• pártpolitikai propagandát szolgáló megnyilvánulásokat.

3. A Játék során tehát a Szervező – a fenti alapelveknek megfelelően – szükség esetén az internetre felkerülő anyagokat (kommenteket) részletekben moderálhatja, vagy szélsőséges esetben teljesen törölheti. A Szervező fenntartja magának a jogot annak eldöntésére, mely megnyilvánulások sértik a kulturált és demokratikus elveken nyugvó kommunikáció szabályait.

Nyeremény

A nyeremény(eket) minden esetben a játék meghirdetésének szövegében részletezzük.

Nyertes kiválasztása

A Játékra érkezett érvényes nevezéseket a Szervező a Játék meghirdetésének szövege alapján a megadott napon összesíti, majd gépi sorsolás útján kiválasztja a nyertes(eket).

Eredményhirdetés

A Játék eredményhirdetése minden esetben a játék meghirdetésének szövegében található. A Szervező a nyertes nevét a Szervező Facebook-oldalán (https://www.facebook.com/lavinaautoalkatreszwebaruhaz) a Játék posztjában hozzászólás formájában, és külön bejegyzésként is közzéteszi.

Nyeremény átadása

A nyertesnek az eredményhirdetéses hozzászólás kihelyezésétől számított 1 héten belül kell jelentkeznie a Szervező Facebook-oldalán (https://www.facebook.com/lavinaautoalkatreszwebaruhaz) az általa kívánt formában. Amennyiben a nyertes 1 héten belül jelentkezik, Szervező egy rövid egyeztetést követően futárszolgálattal történő kézbesítés útján ingyenes kiszállítással (kizárólag Magyarország határain belüli kézbesítési címre) adja át a nyereményt a nyertesnek. A nyeremény harmadik személyre át nem ruházható és készpénzre át nem váltható. Amennyiben a nyertes 1 héten belül nem jelentkezik, új nyertest a Szervező nem választ, a nyeremény a Szervező tulajdonában marad.

Adó

A nyeremény utáni adóvonzat a nyertest nem terheli.

Vegyes rendelkezések

A Szervező a jelen Nyereményjáték szabályzatban nevesített költségeken és kötelezettségeken kívül egyéb költségeket és kötelezettségek nem visel, nem vállal.

A Szervező a Játékot bármilyen technikai, kereskedelmi vagy működési okból kifolyólag visszavonhatja vagy megszüntetheti. Abban az esetben, ha a Játék megszüntetésre kerül a Szervező törekszik arra, hogy a megszüntetés tényét előzetesen nyilvánosságra hozza a Játék meghirdetésével azonos felületeken. Ugyanakkor a visszavonás, felfüggesztés vagy változtatás okától függően előfordulhat, hogy az előzetes értesítés nem lehetséges. A Szervező fenntartja a jogot arra, hogy akaratának megfelelően a Nyereményjáték szabályzatát kiegészítse vagy módosítsa.

A Szervező nem felelős, és kizár mindenféle kártalanítási, kártérítési igényt vagy jogi út igénybevételének lehetőségét a részvétel során felmerülő esetleges hibákért, hiányosságokért, hibás működésért. Az esetleges elírásokért a Szervező felelősséget nem vállal.

A Szervező nem felelős azért, ha a Facebook közösségi oldal időszakos elérési hibáiból, vagy huzamosabb ideig történő működésképtelenné válásából eredően a Játék nem elérhető a játékosok számára.

A Szervező kijelenti, hogy a Játék nem a Facebook szponzorálásával, ajánlásával, szervezésével, illetve együttműködésével lett megszervezve.

A Játékban résztvevők tudomásul veszik, hogy a Játék során esetlegesen megadott adataikat a Szervező kezeli és nem a Facebook.

A játékos azáltal, hogy részt vesz a Játékban automatikusan elfogadja a jelen Nyereményjáték szabályzatban felsorolt feltételeket és szabályokat.

 

Lavina Webáruház Általános Szerződési Feltételek (.pdf)

Facebook Linkedin